Андрій Бондаренко (andy_travelua) wrote in gr_czernowitz,
Андрій Бондаренко
andy_travelua
gr_czernowitz

До перевалу Шурдин


Лекечі – Лопушна – Долішній Шепіт – пер. Шурдин – Руська



Були часи, коли дорога Берегомет – перевал Шурдин – Селетин – Сторонець-Путилів була єдиним шляхом, що зв'язував Буковинську Гуцульщину з цивілізацією. Збудована в австрійський період, сьогодні, враховуючи її складність, вона відкрита для проїзду у весінньо-літньо-осінній період. А після страшної повені у 2008 році, коли було зруйнована головна дорога до Путили через Вижницю і Ростоки, стара Шурдинська дорога фактично слугувала «дорогою життя» для постраждалої від негоди Путильщини.



Дорога починається від Берегомету на Сереті. До Долішнього Шепоту вона асфальтова, далі починається отакий грейдер:




Перший населений пункт – хутір Лекечі. Тут, в кілометрі від дороги ліворуч знаходиться відома туристична база з однойменною назвою – дуже зручне та приємне місце для гірського відпочинку, яке одночасно може служити відправною базою для пішохідних подорожей Національним природним парком «Вижницький». Але ціни – пробачте мене! Здається не лише Мигове чи Німчич, а й Буковель відпочиває!





Чинному Президентові б сподобалося:




По дорозі на турбазу зустрінеться місцева природна пам’ятка – Лекечинські скелі:




В наступному селі Лопушна, що відноситься до Долішньошепотської сільради, збереглася стара дерев’яна церква Святої Варвари. Побудована у 1872 році, вона зазнала перебудови у 1998 роком у зв’язку з її аварійним станом. Сьогодні двозаломні верхи з куполами, що нагадують луковиці, вкриті бляхою, а стіни оббиті свіжим деревом.





В Долішньому Шепоті зараз немає на що дивитися. Колись була залізниця. Кажуть, ще десь залишилися старі рейки. Проте навколо – маса цікавих природний об’єктів для любителів гірського туризму: Лопушнянські водоспади, скелі Канашки, Серетські скелі, урочище Чимирнарське з водоспадами Чимирнарський Нижній Гук та Чимирнарський Гук.




В центрі села стоїть дерев’яна триверха церква Святого Іллі (хоча деревом вона і не пахне). Побудована вперше у 1891 році, вона згоріла у 1975 році. Церкву відбудували у 1992 році.




При виїзді з Долишнього Шепоту асфальт закінчується. Далі – складний 22-х кілометровий підйом на перевал Шурдин, про що сповіщає попереджувальний дороговказ.




Власне, ні я, ні моє авто великої складності у штурмування перевалу не помітили. Так, складний, але цілком піддається траверсуванню навіть такому недосвідченому водію, як я. Напевне, тому що далі на нас чекали більш складніші перевали, у порівнянні з якими підйом на Шурдин казався Андріївським узвозом :)

 


ПЕРЕВАЛ ШУРДИН є найвище розташованим в Україні автомобільним перевалом. Його висота становить 1173 метри над рівнем моря. Крім того, перевал є свідком знаменитого «Брусиловському прориву» через Карпатські гори під час Першої світовою війни, про що сьогодні нагадує капличка, споруджена в пам'ять про загиблих російських солдатів. З перевалу можна насолодитися справжніми карпатськими краєвидами, а краще – забратися на гору Магура (1313 метрів), що височіє поруч з перевалом на схід від нього. Звідси всі Буковинські Карпати – як на долоні. Перевал є також кордоном Путильського і Вижницького районів.






Стара напівзруйнована колиба біля перевалу:




Спуск з перевалу відкриває ще більш привабливіші краєвиди:






З перевалу дорога спускаються повз хребет Червоний Діл у долину річки Сарата, де розташоване невелике прикордонне село Руська.
Хутір Фошки на спуску до Руської:




Стоп! Тут починається прикордонна смуга. На заставі – нікого. Ідемо далі.




Маленьке село ще живе завдяки контрольно-пропускному пункту.





Центр Руської. Пам’ятник освободітєлю і дороговкази:






Річка Сучава – природній кордон Північної і Південної Буковини, державний кордон України і Румунії:

 

 
Tags: bukovina
Subscribe

  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments